Home / Sala de Premsa / Jornada per la inserció laboral

Jornada per la inserció laboral

Cerclemón, Fundació ECOM i altres entitats socials de Terrassa, de la mà de l'Obra Social "LaCaixa", organitzen una jornada  per a inserció laboral

Cerclemón, la Fundació ECOM , altres entitats socials de Terrassa i l’Obra Social “la Caixa” aposten per potenciar la formació del teixit empresarial terrassenc en inserció laboral.

L’acord entre l’entitat financera, les entitats socials i Cerclemón, la vessant més solidària del Cercle de Joves Empresaris de la Cecot, busca crear una aliança sòlida amb el teixit empresarial per potenciar la integració laboral de persones amb dificultats especials a l’hora d’accedir a un lloc de treball.

La Fundació ECOM; l’Associació Alba d’Ajuda i Reinserció de Toxicòman; Creu Roja Terrassa i Caritas Diocesana de Terrassa,  juntament amb l’Obra Social “la Caixa” i Cerclemón, la vessant més solidària del Cercle de Joves Empresaris de la patronal Cecot,  han organitzat la Jornada per la inserció laboral. El treball en xarxa, facilitador del canvi.

La finalitat d’aquesta jornada ha estat sensibilitzar les empreses del territori sobre la inserció laboral, que afegeix valor social i competitivitat a l’empresa. S’ha celebrat aquest dimarts a la seu central de la Cecot, i ha aplegat un centenar de representants d’empreses, comerços, autònoms, professionals i microempreses de Terrassa.

El periodista Josep Arnero ha conduït l’acte de presentació, i ha donat la paraula en primer lloc a Antoni Abad, President de la Cecot, que ha destacat l’entusiasme de la Patronal que representa en el seu treball per a les persones i per contribuir a una Societat del Benestar. L’ha seguit Juan Antonio Rubio, President de Cerclemón, que ha expressat la seva alegria per formar part del programa Incorpora, el qual està convençut que permetrà arribar més lluny a les empreses. Després ha intervingut Jordi Nicolau, Director Territorial de Barcelona de CaixaBank, el qual ha subratllat la complicitat de les entitats que han sabut treballar en xarxa i ha felicitat Cerclemón, amb la contribució de la qual, ha assegurat, s’aconseguiran moltes més insercions de persones al món laboral. Miquel Samper, Segon Tinent d’Alcalde de Terrassa, ha estat el darrer a intervenir, tot recordant que iniciatives com el programa Incorpora, amb una llarga trajectòria, són necessaris per cobrir mancances que tenen encara les lleis, que no acaben de garantir la plena igualtat a tantes persones que no troben feina.

El segon bloc de la sessió ha començat amb la presentació del programa Incorpora de l’Obra Social “la Caixa” i la ponència sobre Responsabilitat Social Empresarial a càrrec del soci-consultor de Vector 5, Josep Maria Canyelles. La jornada ha comptat també amb el testimoni i experiència d’una empresa vinculada al Programa Incorpora.

Esther Comabella Blanco, cap de RRHH d’IBIDELL, Institut d’Investigació Biomèdic de Bellvitge, ha explicat que, amb sis persones amb discapacitat contractades a través de Fundació ECOM, estan en procés de contractar-ne quatre més i ho faran també mitjançant el programa Incorpora, donats els bons resultats i l’alt grau de compromís i entusiasme d’aquestes persones vers la feina, a més del suport rebut pels tècnics col·laboradors.

Antonio Guillén, president de Fundació ECOM, ha clausurat la jornada. Ha subratllat el valor del treball en xarxa de les entitats i els èxits del programa Incorpora -a Terrassa va aconseguir 132 insercions laborals a persones en risc d’exclusió durant el 2014-. Guillén ha destacat també la importància d’aquesta jornada, on s’ha fet possible la proximitat i el coneixement mutu entre entitats socials i empreses, imprescindible per millorar els nivells d’inserció.

Prèviament a la jornada s´ha signat un conveni en virtut del qual la Fundació Cecot Innovació s’adhereix a Incorpora, el programa d’integració laboral de l’Obra Social "la Caixa".

L’acord té com a objectiu afavorir, a través de polítiques i accions concretes, una major incorporació al món laboral dels col·lectius amb més dificultats per trobar una feina, com ara joves en situació de vulnerabilitat, aturats de llarga durada, dones víctimes de la violència de gènere, immigrants i persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, entre d’altres.

El programa Incorpora de l’Obra Social "la Caixa" representat per la Fundació ECOM, l’Associació Alba d’Ajuda i Reinserció de Toxicòman, Creu Roja Terrassa, Caritas Diocesana de Terrassa i la Fundació Cecot Innovació s’encarregaran, entre d’altres tasques, de la preselecció de candidats, el seguiment del seu procés de formació i de l’acompanyament i recolzament en l’adaptació al lloc de treball, oferint a la institució empresarial un servei gratuït d’assessorament en accions de responsabilitat social centrades en la integració laboral de col·lectius en situació de vulnerabilitat.